Friday, October 27, 2006

PREP Derneği Tanıtım

Psikolojik Rehabilitasyon ve Eğitim Programları Derneği
Psychological Rehabilitation and Education Programs Association
Çilek Sok. No:4/1 Caddebostan, Istanbul, Turkey
GSM:90-533-338 9494
www.prep.org.tr


Kuruluş tarihi:2005

Yönetim kurulu:

Meltem Kora, I. Başkan

Doli Levi, II.Başkan

Belgin Temur, Sayman

Zeynep Şarlak, Sekreter

Nevriye Elmas, Üye

Yankı Yazgan, Üye

Dina Büyükbahar, Üye

Kaan Kora, Üye

Işıl Bağatur, Üye

Deniz Yücel, Üye




Psikolojik Rehabilitasyon ve Eğitim Programları Derneği (PREP) toplum temelli ruh sağlığı çalışmaları ile özellikle çocuk ve ergenlerin ruhsal sağlıklarını geliştirmek, korumak, iyileştirmek ve sorunlar olduğunda mevcut sorunları rehabilite etmek amacıyla kurulmuştur.

Kurucu ve yönetim kurulu üyelerinin 1999 yılından tibaren sürdürdükleri toplum temelli koruyucu-önleyici ruhsal çalışmalar, çeşitli araştırma ve uygulama projeleri ile dernek üyeleriyle birlikte sürdürdükleri eğiti çalışmaları bulunmaktadır.

Derneğimizin kurucu üyelerinin başlattıkları ve sürdükleri çalışmalar arasında

*1999-2001 Deprem Sonrası Toplum Temelli Psikososyal İyileştirme Projesi (Türk-İsrail Prefabrik İlköğretim Okulu, Adapazarı; Marmara Tıp Fakültesi Vakfı ve Tel-aviv Ruh Sağlığı Merkezi ve Belediyesi ile birlikte)

*2001-2003 Psikolojik Rehabilitasyon ve Eğitim Programları- Sınıf İçinde Çocukların Ruhsal Davranışsal Sorunlarına Yönelik Öğretmen Eğitim Programı; Derince ve Adapazarında 3 ilköğretim okulunda; Amerikan Bord Heyeti ve Project Hope işbirliğiyle

*2003-2004 Psikolojik Rehabiliatsyon ve Eğitim Programlarının eğitimcilerinin Fogarty Programı işbirliği; Harvard Tıp Fakültesi, Boston Children’s Hospital kapasite geliştirme programı ile işbirliği

*2004- Psikolojik Rehabilitasyon ve Eğitim Programları Platformunun kuruluşu

*2005- Psikolojik Rehabilitasyon v Eğitim Programları Derneğinin kurulması; üyelerle gerçekleştirilen eğitim programları; araştırma başvuruları; uygulama projeleri hazırlıkları; I. Uluslarası Okul Ruh Sağlığı Sempozyumu Hazırlığı

bulunmaktadır.




Yönetim Kurulu Üyelerimizin bağlı olduğu kuruluşlar:

Dr. Meltem Kora (Çocuk ve Ergen Psikiyatristi; Darüşşafaka Lisesi; Vizyon Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi)

Doli Levi (Eğitimci; Özel Biricik Anaokulu Kurucusu ve Yöneticisi)

Uzman Pedagog Belgin Temur (Özel Mavi Psikolojik Danışmanlık Merkezi)

Zeynep Şarlak (Galatasaray Ünversitesi; Siyaset Bilimi öğretim üyesi)

Nevriye Elmas (Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu öğretim üyesi)

Prof.Dr. Yankı Yazgan (Çocuk, ergen ve erişkin psikiyatristi; Marmara Üniversitesi Hastanesi, Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı öğretim üyesi)

Dina Büyükbahar (sanayici)

Doç. Dr. Kaan Kora (erişkin psikiyatristi; Marmara Üniversitesi Hastanesi, Psikiyatri Anabilim Dalı öğretim üyesi)

Işıl Bağatur (serbest avukat; Bagatur Hukuk Şirketi Kurucusu)

Klinik Psikolog Deniz Yücel (Fogarty Programı Koordinatörü; Harvard Tıp Fakültesi Boston Children’s Hospital)

No comments: